חייל חרדי ערק בגין סירוב לגלח את זקנו

    יוסי אשר 6 Comment on חייל חרדי ערק בגין סירוב לגלח את זקנו

    חייל חרדי המשרת בבסיס תל נוף יושב כבר שלושה חודשים בכלא הצבאי • הסיבה ערק מצה"ל בכדי לא לגלח את זקנו • מרגי :" מעשים מהסוג הזה מעברים מסר ברור למגזר החרדי צה"ל מבקש לשנות את חזותכם החיצונית"

    12:06
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on רגע של נוסטלגיה: הסופרת מנוחה בקרמן בשיחה מרתקת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת הזקן בצה"ל לא יורדת מסדר היום; השבוע פרסמנו כי בצה"ל יחשבו מסלול מחדש בנושא גידול הזקנים. אלא שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ובכלא 4 יושב כבר שלושה חודשים חייל חרדי על סירובו לגלח את זקנו.

    מדובר בחייל א.ס שגיוס לחיל האויר ושירת בבסיס תל נוף שם החליט מפקד האגף לשלול את כל הפטורים מגילוח זקן. מדובר בחייל חרדי שהתגייס לצה"ל למרות התנגדות המשפחה ומשכך משפחתו ניתקה איתו קשר בצה"ל הכירו בחייל כחייל בודד והוא זכה לסיוע ממשרד הביטחון.

    אחיו של החייל סיפר על השתלשלות העניינים: " אחי התגייס לצה"ל עם זקן קיבל את הפטור מגילוח הזקן והוא שירת בבסיס עם זקן תקופה ארוכה. עד שיום אחד הגיע סא"ל רועי אשורי והחליט לשלול את ההיתרים שהיו לחיילים החרדים הרב של הבסיס המליץ על היתר מטעמי דת הרב אמר לי שהוא מכיר את אחי והוא מתפלל איתו בבית הכנסת של הבסיס. אלא שהמפקד שלו אמר לו שהרב של הבסיס לא קובע והוא לא מקבל את המלצתו". סיפר האח

    משסרב לגלח את הזקן הוא נשפט לשבוע ריתוק בבסיס ולאחר מכן הובהר לו שהוא יישפט לתקופת מאסר בגין סירוב פקודה. משכך החייל החליט לעזוב את הבסיס ולאחר מכן הסגיר את עצמו.

    סיפורו של החייל א.ס הגיע היום (ד) לח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך. ח"כ מרגי אמר בתגובה :" אני רואה בחומרה רבה את הסיפור שבו חייל חרדי יושב בכלא בגין גידול זקן. מעשים מהסוג הזה מעברים מסר ברור למגזר החרדי צה"ל מבקש לשנות את חזותכם החיצונית ולא יאפשר לכם לקיים אורח חיים חרדי גם במסגרות המיועדות לחרדים. בכוונתי לפנות לשר הביטחון על מנת שיתערב בדחיפות בנושא ויביא לפתרון את המקרה העגום".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      הבעיה היא שצה"ל מבקש להפוך לא רק את החזות החיצונית אלא גם ובעיקר את החזות, האמונה והצביון הפנימי, ואת זה לא רואים, וקשה להצביע על המהפך שהוא עושה בנפש הצעירים, וזאת לאחר הודאה מפורשת של עופר וינטר, כמה כואב!

    2. 5

      מעניין בני בצבא ואין עם זה שום בעיה העיקר שיהיה בצורה נורמטיבית ומקובלת

      1. אמא יקרה האם העיקר שיהיה בן אדם או שישאר בדת, וזכיני לגדל….

      2. אמא יקרה האם העיקר שיהיה בן אדם??? ומה עם הדת??. וזכיני לגדל…

      3. תחזינה עיניכם רבותיי. הגב' מלי התמימה בטוחה שצה"ל יגן על בנה הנושר!! מלי: הצבא צוחק על בנך שנפל לידיהם ואת עוד משוכנעת שהם בכלל סופרים את הבן שלך? מחר כשתדליקי נרות שבת, הרשי לעצמך להשיר דמעה או שתים על בנך ועל עצמך.

    3. 4

      מסופקני האם מיה אכן חרדית או דלי"ת